پشتیبانی از 8 تا 20 : 09177876717

پشتیبانی از 8 تا 20 : 09177876717

آرگان اصلا چیز عجیب‌ وغریبی نیست. در واقع نام یک درخت خاردار همیشه‌ سبز و با عمری طولانی ا‌ست

خواص شگفت‌آور روغن آرگان برای مو و پوست

روغن آرگان چیست؟

آرگان اصلا چیز عجیب‌ وغریبی نیست. در واقع نام یک درخت خاردار همیشه‌ سبز و با عمری طولانی ا‌ست و حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ سال زندگی کند. این روغن از هسته درخت آرگان گرفته می‌شود که بومی منطقه‌ای در جنوب غربی مراکش است. و حتما دقت داشته باشید که روغن آرگان اصل فقط و فقط برای کشور مراکش است و مابقی روغن های آرگان تقلبی هستند.

خواص روغن آرگان چیست و چه مزایایی دارد؟

خواص روغن آرگان چیست و چه مزایایی دارد؟

امروزه کمتر کسی از خواص روغن آرگان بی خبر است. از سال های گذشته تا به امروز در کشور مراکش زنان برای جوان سازی و تغذیه ی پوست، مو و بدن خود از این روغن استفاده می کردند. امروزه نیز، بسیاری از سلبریتی ها برای شادابی و محافظت از پوست و موی خود از این روغن استفاده می کنند. این روغن سرشار از آنتی اکسیدان، اسیدهای چرب و ویتامین E است.

خواص روغن آرگان برای پوست

1-پوست را سالم و درخشان میکند

روغن آرگان سرشار از اسید های چرب ضروری و آنتی اکسیدان های مهم برای پوست شما است، و به همین دلیل است که پوست را ترمیم و پاکسازی می کند.

شب و قبل از خواب مقدار کمی از روغن را روی پوست خود بمالید سپس به آهستگی آن را ماساژ دهید تا پوستی درخشان، سالم و لطیف داشته باشید.

پیشگیری از پیری زودرس

2-پیشگیری از پیری زودرس

روزانه تابش مضر پرتو های خورشید و همچنین افزایش آلودگی هوا می تواند آسیب های زیادی به پوست شما وارد کند. به خاطر این آسیب ها رادیکال های آزاد روی پوست شما جمع می شوند و لایه مرطوب پوست را به مرور زمان از بین می برند. در نهایت پوستتان خشک می شود و در معرض پیری زودرس قرار میگیرد. حالا روغن آرگان چه کمکی به شما می کند؟ ویتامین E موجود در روغن آرگان رادیکال های آزادی که روی پوس شما هست را خنثی می کند، همچنین ساپونین موجود در این روغن رطوب پوست شما را به صورت چشم گیری افزایش می دهد و در نهایت درخشندگی و سفتی پوست شما را به دنبال دارد.

3-مخصوص پوست حساس شما​

اگر شما هم پوست حساسی دارید قطعا می دانید که باید به صورت مدام و مرتب پوست خود را پاک کنید و مرطوب نگه دارید، روغن آرگان بهترین گزینه برای شما است چون سرشار از مواد مغذی برای پوست شماست. حتی می توانید از پاک کننده های حاوی روغن آرگان در داخل حمام نیز استفاده کنید.

پیشنهاد سام سیوان برای شما روغن آرگان 15 میل ماسینکس

4-روغن آرگان برای لب

با استفاده از این روغن لب های نرم و براق داشته باشید، فقط کافیه 3 تا 4 قطره روغن آرگان را به شکر قهوه ای و وانیل اضافه کنید سپس این مخلوط را به لب های خود بمالید تا سلول های مرده پوست لبتان را از بین بروند. یادتان باشد داشتن لب های نرم و درخشان به جذابیت شما می افزاید

5-برای همیشه با آکنه خداحافظی کن !

اگر شما هم پوست آکنه دار دارید و از این موضوع ناراحت هستید، اینجاست که روغن آرگان به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های گوناگون و وجود ویتامین E یک ماده ضد التهاب بسیار قوی برای شماست. شما میتوانید از خواص طبیعی و ضد التهاب آرگان برای مقابله و پیشگیری از آکنه استفاده کنید، فقط حواستان باشد باید به صورت منظم استفاده شود تا نتیجه نهایی را بگیرید. همچنین استفاده از این روغن به تدریج جای جوش ها را از بین می برد

ترمیم ترک های پوستی

6-ترمیم ترک های پوستی

یکی دیگر از خواص شگفت انگیز آرگان کمک به بهبود ترک های پوستی است. فقط کافیه مقداری از این روغن را روی پوست خود ریخته و ماساژ دهید تا هر چه زودتر از شر ترک های پوستی و جای زخم راحت شوید. شاید برای شما سوال باشد که چطور ممکن است جای زخم از بین برود ؟ به خاطر تری ترپنوئیدهای موجود در آرگان، جای زخم را به مرور ترمیم و از ایجاد عفونت پیشگیری میکند.

7-درمان طبیعی اختلالات مختلف پوستی

روغن آرگان به دلیل ماهیت ضد التهاب و خواص ترمیم کنندگی و نرم کنندگی خود، راهکاری مطلوب و طبیعی برای پوست هایی است که به دلایل مختلف (مانند آبله مرغان و اگزما) ملتهب شده اند.

8-بهترین گزینه برای اصلاح

اگر پوست حساسی دارید و نمی توانید از کرم و یا فوم اصلاح استفاده کنید کافیه بروید سراغ آرگان، روغن آرگان می تواند چند برابر بهتر از کرم و یا فوم های اصلاح عمل کند و فقط کافیه چند قطه از این روغن را روی پوست خود ریخته و شروع به اصلاح کنید و از شر تمام موهای زائد خود راحت شوید. راستی شما میتوانید به عنوان افترشیو استفاده کنید و درخشندگی را به پوست خود هدیه کنید

خواص روغن آرگان برای مو

خواص روغن آرگان برای مو

بعد از خاصیت های فراوانی که روغن آرگان برای پوست داشت در ادامه به خواصی بسیار مفیدی که این روغن برای موهای شما دارد میپردازیم

1- با مو خوره خداحافظی کن !

همه خانم ها می خواهند که موی های بلند و بدون مو خوره داشته باشند، راه حل چیه ؟ شما باید از روغن آرگان برای مو های خود به صورت مرتب استفاده کنید. استفاده از این روغن می تواند تا حد زیادی از موخوره جلوگیری کند، این روغن به ساقه مو نفوذ کرده و از درون مو های شما را تقویت میکند. شما با انجام این کار به رشد و ضخامت موهایتان کمک می کنید و تنها کاری که باید انجام دهید این است که این روغن را روی موهای خود ماساژ دهید و برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید می توانید از شامپو و نرم کننده هایی استفاده کنید که حاوی آرگان باشند.

2- حالت دهنده عالی برای موهای وز

کافیه فقط چند قطره از این روغن شگفت انگیز را روی موهای خود مالیده و آن را صاف کنید و بدون آبکشی و به راحتی به موهای خود حالت دهید، آرگان چگونه این کار را انجام می دهد ؟  اسید های چرب موجود در این روغن مانند امگا 9، امگا3 و ویتامین E دقیقا راه حل شماست و به راحتی میتوانید موهای وز خود را بدون چرب کردن و فقط و فقط با رطوب دهی،صاف کنید. فقط چند قطره روغن را به کف دست خود بریزید. بعد آن را روی موهای خود بمالید و آنها را صاف کنید. حالا می توانید به آسانی و بدون نیاز به آبکشی موهای خود را حالت دهید.

موهای درخشانی داشته باشید

3- موهای درخشانی داشته باشید

آلودگی و نور خورشید همانطور که به پوست شما آسیب میزند به راحتی می تواند به موهای شما نیز آسیب بزند، و تغییر یکباره در رژیم غذایی و سبک زندگی شما می تواند شرایط را از اینی که هست بدتر کند . به دلیل داشتن مقدار زیادی ویتامین و آنتی اکسیدان های مختلف، به استحکام و نرمی موهای شما کمک میکند. این روغن، موهای شما را از فولیکول (ریشه مو) تا نوک مو، تقویت می کند.

4- ترمیم موهای آسیب دیده

یکی از اصلی ترین حواص آرگان کمک به ترمیم موهای آسیب دیده است، اگر شما هم بیش از اندازه از مواد شیمیایی استفاده می کنید به مرور زمان درخشندگی و سلامت موهای شما به خطر می افتد. از ریشه مو تا نک موی شما به صورت یکسان تقویت و هیدراته می شود، همچنین نرمی و انعطاف خود را از دست می دهد.

5- دیگه موهات شوره نمیزنه

دلیل ایجاد شوره روی موهایتان خشکی بیش از حد پوست سر شما می باشد، مقداری روغن آرگان را روی پوست سر خود بمالید و آن را با نوک انگشتان خود و با حرکات دایره ای ماساژ دهید. این کار را ادامه دهید تا روغن به ریشه ی موهایتان نفوذ کند. حوله ی بزرگ و تمیزی را در آب داغ فرو کنید. بعد آن را فشار دهید. آب اضافی حوله را بگیرید و مو و پوست سر خود را با آن بپوشانید. این کار باعث می شود پوست سر شما به صورت کامل هیدراته شود. برای کمک به درمان شوره سر، این کار را سه بار در هفته انجام دهید.

6- حالت دهنده طبیعی مو

برای حالت دادن به موهایتان دیگر از حالت دهنده های شیمیایی استفاده نکنید، از جایگزین طبیعی و قوی به اسم آرگان استفاده کنید که روغن آن بدون چربی و سبک است. استفاده از این روغن موهای شما را برای مدت طولانی تر نرم و صاف نگه میدارد، همچنین در برابر حرارت اسیب کمتری به موی شما وارد می شود.